Automobilio dažymas: kaip atlikti pačiam?

Automobilio dažymas – tai ne tik estetikos atnaujinimas. Teisingai atliktas dažymas apsaugo kėbulą nuo korozijos, pakelia automobilio vertę ir leidžia paslėpti daugelį eksploatacijos žymių. Nesvarbu, ar planuojate dažyti patys, ar tik norite geriau suprasti servisų darbą, žinoti procesą labai naudinga.

Kada verta dažyti automobilį ir kokių rezultatų tikėtis

Automobilio dažymas aktualus šiais atvejais:

  • Lakavimo sluoksnis apsilaupęs, atsiradę matinės dėmės.
  • Matosi rūdys, kėbulas buvo remontuotas po smūgio.
  • Spalva išblukusi nuo saulės, automobilis atrodo „pavargęs“.
  • Norite pakeisti spalvą ar atlikti dalinį dažymą (sparnai, bamperiai ir pan.).

Galimi trys pagrindiniai variantai:

  • Dalinis dažymas: dažomi tik pažeisti elementai. Tai pigiausia ir greičiausia.
  • Pilnas perdažymas ta pačia spalva: automobilis atrodo kaip „atjaunintas“, tačiau nereikia keisti dokumentų.
  • Spalvos keitimas: sudėtingiausia ir brangiausia, nes idealiu atveju reikia dažyti ir sunkiau matomas vietas (slenksčius iš vidaus, durelių angas).

Reikia nusiteikti, kad:

  • Kokybiškam dažymui prireiks daug laiko paviršių paruošimui, o ne pačiam dažymui.
  • Rezultatas labai priklauso nuo naudojamų medžiagų (gruntų, dažų, lako) ir įrangos.
  • Net ir profesionaliai nudažytas automobilis reikalauja priežiūros: plovimo be agresyvių chemikalų, reguliaraus vaškavimo.

Pasiruošimas: paviršiaus paruošimas ir darbo vieta

Didžioji dalis sėkmingo dažymo – teisingas pasiruošimas.

Pagrindiniai žingsniai:

  • Darbo vieta: pasirinkite kuo švaresnę, gerai vėdinamą ir šiltą patalpą. Idealu – dažymo kamera, bet tinka ir tvarkingas garažas be dulkių ir skersvėjų.
  • Saugos priemonės: respiratorius, pirštinės, akiniai, darbo rūbai. Automobiliniai dažai ir skiedikliai yra kenksmingi, jų garai gali pakenkti sveikatai.
  • Plovimas ir nuriebalinimas: automobilį kruopščiai nuplaukite, nuimkite purvą, dervos dėmes, vaško likučius. Po to naudokite specialų nuriebalintoją.
  • Senų dažų įvertinimas: suraskite atšokusius, sutrūkinėjusius, rūdžių pažeistus plotus. Tokias vietas teks šlifuoti iki metalo.
  • Šlifavimas: pažeistas zonas šlifuokite švitriniu popieriumi (pvz., P80–P120 stambiam darbui, P240–P400 galutiniam lyginimui). Paviršius turi tapti lygus ir tolygiai matinis.
  • Špakliavimas: jei yra įlenkimų, naudokite automobilių glaistą. Uždėkite ploną sluoksnį, leiskite išdžiūti ir vėl šlifuokite, kol paviršius taps lygus.
  • Gruntavimas: ant metalo ir glaisto užpurkškite antikorozinį ar užpildantį gruntą. Tai pagerina dažų sukibimą ir sulygina paviršių.
  • Maskavimas: vietas, kurių nenorite dažyti (stiklus, rankenas, gumas, žibintus), uždenkite maskavimo juosta ir plėvele/popieriumi.

Kuo atidžiau paruošite paviršių, tuo mažiau defektų matysis po dažymo. Dažymo fazė dažnai užima mažiau laiko nei kruopštus paruošimas.

Dažymo eiga žingsnis po žingsnio

Kai paviršius paruoštas, galima pereiti prie dažymo.

Tipinė eiga:

  1. Galutinis nuriebalinimas: prieš dažymą dar kartą nuvalykite paviršių antistatiniu skudurėliu ir nuriebalintoju.
  2. Dulkės ir drėgmė: patalpoje neturi būti dulkių, kondensato ar stipraus skersvėjo. Pravartu sudrėkinti grindis, kad dulkės nepakiltų.
  3. Grunto šlifavimas: jei gruntui liko nelygumų, lengvai perbraukite smulkiu švitriniu popieriumi (pvz., P800–P1000 šlifuojant su vandeniu) ir vėl nuriebalinkite.
  4. Dažų paruošimas: laikykitės gamintojo proporcijų, maišykite su kietikliu ir skiedikliu taip, kaip nurodyta ant pakuotės. Per tiršti dažai „apelsino žievelę“, per skysti – nubėgimus.
  5. Pirmas sluoksnis: užpurkškite ploną, „prilipinantį“ sluoksnį. Jis neturi pilnai dengti, tik sudaryti bazę.
  6. Tolimesni sluoksniai: užpurkškite 2–3 pilnesnius sluoksnius, tarp jų palikite išdžiūti pagal dažų instrukciją. Purkškite lygiais, 50 % persidengiančiais judesiais.
  7. Lakavimas: jei naudojate bazinius dažus su laku, užpurkškite 1–2 sluoksnius skaidraus lako, kad gautumėte blizgesį ir apsaugą.
  8. Džiūvimas: leiskite dažams ir lakui pilnai išdžiūti. Idealu – kontroliuojama temperatūra ir, jei įmanoma, infraraudonųjų spindulių džiovinimas.
  9. Poliravimas: po pilno džiūvimo (dažnai po kelių dienų) galima lengvai šlifuoti labai smulkiu švitriniu (pvz., P1500–P2000) ir nupoliruoti poliravimo pasta, kad pašalintumėte smulkius defektus ir dulkių taškelius.

Svarbu: neperlenkite su sluoksnių storiu. Geriau keli ploni, tolygūs sluoksniai nei mažiau, bet labai stori, nes tada lengviau atsiranda nubėgimai ir nepasiskirsto pigmentas.

Laikinas automobilis ir įrangos nuoma dažymo darbų metu

Automobilio dažymas dažnai reiškia, kad kelioms dienoms ar net savaitei jis bus „išjungtas iš eismo“. Jei mašina reikalinga kasdien, verta pagalvoti, kaip šį laiką organizuoti.

Keletas praktiškų sprendimų:

  • Laikinas pakaitinis automobilis: kol jūsų automobilis dažomas servise ar garaže, galite išsinuomoti nedidelį, ekonomišką automobilį kasdienėms kelionėms į darbą ar šeimos reikalams. Tokia automobilio nuoma ypač naudinga mieste, kai visiškai atsisakyti transporto būtų nepatogu.
  • Dažymo įrangos nuoma: jei dažote patys, vietoj brangios įrangos pirkimo galima išsinuomoti dažymo pistoletą, kompresorių, džiovinimo lempas ar net visą mobilų dažymo komplektą iš tam skirtų nuomos punktų. Tai leidžia naudoti profesionalius įrankius neišleidžiant didelių sumų vienkartiniam projektui.
  • Dažymo kameros nuoma: kai kurios dirbtuvės ar įmonės suteikia galimybę išsinuomoti dažymo kamerą su ventiliacija ir filtracija. Taip gaunate gerokai geresnę darbų kokybę (mažiau dulkių, geresnis džiūvimas), bet vis tiek galite dažyti savo jėgomis.

Planuodami darbus iš anksto, galite susiderinti, kad pakaitinio automobilio ar įrangos nuoma sutaptų su intensyviausia dažymo faze. Taip sumažinsite nepatogumų, greičiau grįšite į įprastą ritmą ir kartu sutaupysite, nes nuomos laikotarpis bus tik tiek ilgas, kiek būtina.

Daiktų ir įrankių nuomos platforma - Rentone.lt
Logo
Krepšelis